مجوز تاسیس پانسیون
نوشته شده توسط : bnbgate

 مجوز تاسیس پانسیون

 

 

مجوز تاسیس پانسیون موضوعی است که در این نوشته قصد داریم تمامی جزئیات مربوط به آن را بررسی نماییم. واژه پانسیون مترادف هایی همچون اقامتگاه، خوابگاه یا خوابگاه دانشجویی دارد که تمامی این واژگان به مواردی اشاره می کنند که نشانگر محلی برای اقامت موقت می باشد.
در دنیای امروز که افراد جهت انجام امور مختلفی همچون تحصیل، تجارت، مسافرت و … ناچارند از محل سکونت خود فاصله گرفته و به شهرهای دور و نزدیک رفت و آمد داشته باشند به محلی احتیاج دارند که بتوانند در آن به شکل موقت سکونت داشته باشند به همین جهت وجود پانسیون ها و محل هایی از این دست اهمیت پیدا می کند.

پانسیون ها واقامتگاه ها عموما در کلانشهرهایی همچون تهران تاسیس می گردند و برای نگهداری و مدیریت آنها نیاز به وضع مقرراتی است که از بروز هرج و مرج جلوگیری شود. به عنوان مثال شرط پذیرش در یک خوابگاه دانشجویی ارائه کارت شناسایی و پرداخت نمودن مبلغی به شکل ماهیانه یا غیره می باشد. اما برای تاسیس پانسیون ها نیاز به دریافت مجوزاتی است که موسس باید آنها را اخذ کرده و سپس جهت راه اندازی آن اقدام نماید.

طبق توضیحات مشاور رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شروط لازم جهت تاسیس اداره خوابگاه های دانشجویی اشخاص حقیقی و حقوقی که واجد شرایط لازم برای تاسیس پانسیون های دانشجویی هستند می توانند برای دریافت این مجوز اقدام کنند. این مقام مسئول این شروط را به این صورت بیان نموده است.

شرایط دریافت مجوز تاسیس پانسیون
 

برای اشخاص حقیقی نداشتن سو پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر

دارا بودن صلاحیت فردی و حسن شهرت

برای اشخاص حقوقی نیز ثبت شرکت خدماتی از اداره ثبت

عدم اعتیاد به مواد مخدر مدیرعامل و عدم سو پیشینه کیفری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل

سرپرست خوابگاه باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد

دارا بودن تاییدیه سلامت برای تمامی کارکنان اجباری است

نگهبان و مستخدم باید به تعداد کافی در واحد حضور داشته باشند

گواهی صلاحیت فردی از طرف ناجا

شرایط مکانی خوابگاه برای دریافت مجوز تاسیس پانسیون

محل تاسیس خوابگاه های غیر دولتی باید دارای تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.

محل تاسیس می بایست از منظر انتظامی و ترافیکی نیز مورد قبول باشد.

در پانسیون ها و خوابگاه های غیر دولتی به خدمت گرفتن مستخدمین مرد ممنوع است. در ضمن اسکان دادن به بیش از شش دانشجو در یک اتاق غیر قانونی می باشد. طبق قانون ظرفیت اتاق ها به این شکل تعریف شده است: اتاق های ۱۲ متری ۳ نفر، ۹ متری ۲ نفر و اتاق های تا ۶ متر مخصوص یک نفر می باشد.

لازم به ذکر است که اشخاص غیر دانشجو اجازه اسکان در این واحدها را نخواهند داشت.

مقررات مربوط به مجوز تاسیس پانسیون
 

صاحبان مجوز تاسیس پانسیون یا خوابگاه های غیر دولتی اجازه واگذاری و انتقال آن را به دیگران ندارند و در صورتی مشاهده هرگونه تخلف و جرم در پانسیون ها موضوع توسط دانشگاه به ناجا منعکس شده و مامورین ناجا ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، نتیجه نهایی را به دانشگاه اعلام می نمایند.

تغییر کاربری خوابگاه ها و پانسیون ها در ایام تعطیلات نوروز یا تابستان بنا به نظر و صلاحدید ناجا خواهد بود.

در خصوص نحوه تنظیم تفاهم نامه برای صدور مجوز تاسیس پانسیون بیان شده که این تفاهم نامه فی مابین اداره نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی، صندوق رفاه دانشجویان و اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی منعقد شده و از اساس آن مجوز تاسیس پانسیون توسط دانشگاه و پس از تایید شدن صلاحیت های فردی و کسب مجوز از ناجا انجام می گیرد، در این خصوص ناجا می بایست تا پانزده روز پس از دریافت نامه استعلام معاونت دانشجویی پاسخ خودش را اعلام کند.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

 




:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: